Mi is az a keresőoptimalizálás? SEO?

Élmények készítése és megőrzése

SEO - Keresőoptimalizálás

Mi is az a keresőoptimalizálás? SEO?

Mi is az a keresőoptimalizálás? SEO?

 

Idézet a Wikipédiából:

keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblapkeresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti “normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben. Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól. A SEO különböző területeket célozhat meg, mint például a képkeresésvideókereséshelyi keresés vagy tudományos keresés, újságcikk-keresés avagy iparág-specifikus keresés.

 

SEO - Keresőoptimalizálás

SEO – Keresőoptimalizálás

 

A tevékenység lényege: egy weboldalt bizonyos szavakra, kifejezésekre a találati lista adott helyeire, optimális esetben az első helyre juttatni. Miért is kell ma már mindenképp alkalmazni? A felhasználók a keresők használatakor az első 8 találatot olvassák el, azonban az első három találat elviszi a kattintások kétharmadát. Kivéve a szponzorált linkeket. Annak érdekében, hogy az oldal minél jobb helyezést érjen el a találati listában, a keresők által használt algoritmusokhoz kell alakítani azt. Ezek a rangsoroló programok ugyan nem nyilvánosak, azonban a működésükkel kapcsolatos irányelvek elérhetőek, valamint az elmúlt 10 év során jelentős tudásanyag halmozódott fel a témában.

 

Mire érdemes optimalizálni?

 

Magyarországon az internetezők nagy többsége keresésre a Google-t használja. Kisebb részben van jelen Bing (Windowsba integráltságának okán), illetve egyéb keresőmotorok elvétve fordulnak elő. Így egyértelmű, hogy melyikre érdemes célozni. Azonban, ha a weblapot külföldön is szeretnénk előkelő helyzetbe hozni, figyelembe kell venni az adott ország, vagy nyelvterületi sajátosságokat is, például Kínában általánosan használt kereső a Baidu.

SEO - Minden eszközön

SEO – Minden eszközön

A keresés

 

Mikor beütünk egy kulcsszót a keresőbe, például “digitalizálás”, a keresés nem valós időben zajlik. Csupán egy adott adatbázisból történik meg a lekérdezés. Ezek a “táblázatok” úgy jönnek létre, hogy az internetet folyamatosan keresőrobotok járják be, és a megtekintett oldalakról a számukra fontos információkat eltárolják. A keresők ezekből az adatbázisokból állítanak össze egy úgynevezett organikus találati listát, melyet megjelenítenek a felhasználó felé.

 

Mire is jó a SEO?

 

Gyakorlatilag, a keresőoptimalizálással azt próbáljuk elérni, hogy ezen a találati listán minél feljebb jussunk, hisz tudjuk, hogy a felhasználók nem böngésznek át oldalakat például egy termék, vagy szolgáltatás megtalálásáért. Azért, hogy a SEO sikeres legyen, többféle technikát kell alkalmazni, melyek fontossága folyamatosan változik, a keresőmotorok változásával. Továbbá mindig új szempontok kerülnek ki a kereső vállaltok “boszorkánykonyháiból” is. Ezért az optimalizálás nem csupán egyszeri feladat, hanem folyamatos, kitartó munka. Egy weblapot eljuttatni a keresési találatok elejére akár hónapokig tartó folyamat is lehet, melybe rengeteg részfolyamat tartozik.

 

Az általam készített wordpress alapú weblapok készítésénél fokozottan odafigyelek arra, hogy megfeleljenek a keresőmotoroknak. Továbbá lehetséges a honlapok további karbantartása is. Erről bővebben ide kattintva olvashat.

Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitelek az Erstétől
Névjegykártya készítés - Vilinovszky Ferenc

 

Ez a weboldal a felhasználói élmény fokozása érdekében sütiket használ. További információ.

Az Úniós törvények értelmében fel kell hívnom a figyelmét arra, hogy ez a weboldal úgynevezett "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön böngészésre használt eszközén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Close